Оскарження результатів тендерів

Отримати пораду адвоката
У 2016 році Україна запустила сервіс ProZorro. Він зробив процес державних закупівель більш прозорим. Але проблеми все одно є — за 2017 рік Антимонопольний комітет отримав 5706 скарг на нечесні тендери (зі звіту АМКУ за 2017 рік):

Оскарження результатів тендерів

27% з них відхилили:

Оскарження результатів тендерів

Основна причина відмов — неправильно заповнений бланк скарги і пропущені терміни. Тут ми розглянемо на що треба звернути увагу при заповненні скарги самостійно і як збільшити шанси на справедливість.

Як обманюють учасників тендерів

Скарга подається тільки в електронному вигляді і тільки через особистий кабінет на ProZorro. Якщо ви подасте скаргу в паперовому вигляді, її не приймуть до розгляду.

Заповнювати бланк скарги потрібно відповідно до ст. 18 Закону України «Про державні закупівлі». Основні положення цієї статті:

  • Термін. Він залежить від того, що саме ви оскаржуєте — тендерну документацію або рішення / бездіяльність замовника. Скаргу на документацію потрібно подати не пізніше, ніж за 4 дні до дати подачі заявок. Дії замовника можна оскаржити на різних стадіях закупівлі — в кожному випадку будуть свої особливості і терміни. Про них ми докладніше розповімо на консультації.
  • Причина. Чітко опишіть і обґрунтуйте порушення своїх прав. Вкажіть, що саме ви оскаржуєте — рішення або дії замовника, вимоги до документації та ін.
  • Докази. До скарги обов’язково прикладіть документи, які підтверджують вину замовника.
  • Вимоги. Поясніть, чого саме ви хочете домогтися скаргою: скасування тендера, перегляду умов або рішення замовника.
  • Документ про оплату. Подача скарги платна. Щоб оскаржити закупівлю, потрібно заплатити мито: 5 000 грн. за закупівлю товарів, 15 000 грн. за закупівлю робіт. Квитанцію про оплату прикладіть до скарги.

Важливо! Є два види скарг — власне скарга і вимога до замовника. Якщо ви подасте скаргу через сервіс подачі вимог, звернення не з’явиться в списку скарг і не буде розглянуто.

Вимоги досить широкі і мають свою специфіку. У разі їх недотримання або неточності у заповненні ви ризикуєте не добитися справедливості.

Адвокатська допомога

Ми пропонуємо допомогу, яка гарантує вам розгляд заявки і справедливе рішення. Супровід скарги включає в себе:

  • Правову експертизу. Ми розглянемо ваш випадок і скажемо чи є у скарги правова підстава і сенс її подавати. Часто рішення про скаргу приймають імпульсивно, витрачають гроші на мито і програють справу через відсутність складу порушення. Ми проаналізуємо ситуацію і запропонуємо вам оптимальні варіанти оскарження.
  • Ведення справи. Якщо правові підстави будуть, ми ініціюємо подачу заявки. Складемо скаргу, побудуємо її правове обгрунтування і подамо через електронний кабінет за всіма правилами.
  • Захист перед Антимонопольним комітетом. Учасник має право брати участь в засіданні колегії, і ми використовуємо його щоб захищати ваші інтереси.

На винесенні рішення історія зі скаргою не закінчується. Ми простежимо, щоб заявник виконав рішення і відновив ваші права.

Крім того, недобросовісні заявники бояться розголосу. Ми повідомимо про порушення вищий орган, якому підпорядковується заявник, і подамо скаргу в сервіс dozorro.org — свого роду чорний список нечесних заявників. Як показує практика, ці заходи є не менш ефективним покаранням, ніж скарга.

Зателефонуйте нам або заповніть форму нижче. Ми відновимо ваші права.

Є питання?

Напишіть, що трапилося. Ми відповімо на пошту або передзвонимо