Дороге здоров’я

як повернути гроші за страховкою при лікуванні в приватній клініці

Отримати пораду адвоката
Випадки, коли застрахований пацієнт з недешевою страховкою не отримав законну виплату після лікування, на жаль, дуже часті.

Крім того, процес відшкодування витрат від страхових компаній в Україні вимагає неабияк орієнтуватись в законодавстві і юридичних нюансах при підписанні страхового договору. Прочитайте статтю — нехай вона послужить тією соломкою, яка пом’якшить удар при зіткненні зі страховою.

1. Превентивний захист: грамотний підхід до підписання договору

З метою максимального захисту своїх інтересів при оформленні медичної страховки вам необхідно:

  1. Ознайомитися з юридичними і правовими документами страхової компанії — ліцензіями, дозволами і т.д. Тобто, перевірити що за “птиця” перед вами.
  2. Поцікавитися іміджем страхової компанії на сервісах відгуків або у знайомих, які мали з нею справу.
  3. УВАЖНО прочитати ВСІ пункти договору.
  4. Не соромитися задати питання.

Що повинно вас цікавити:

  1. Які медичні послуги доступні по вашій страховці (консультації фахівців, амбулаторне лікування, перебування в стаціонарі, ліки, оперативне втручання та/або невідкладна медична допомога)?
  2. В які клініки ви можете звертатися — державні або приватні?
  3. Що передбачено вашим страховим пакетом — консультації фахівців широкого профілю, стоматологія, масажі, вузькопрофільні фахівці?
  4. Страхові випадки обмежені сумою отриманих медичних послуг або кількістю звернень до медустанов? Наприклад, 1000 гривень за приїзд швидкої або 3 звернення до терапевта.
  5. Що вам потрібно робити, якщо настав страховий випадок? Дзвонити в страхову компанію, а потім звертатися до медзакладу, яке погоджує страхова? Або отримати медпослуги, а потім пред’явити чеки страхової? Про це дуже докладно розпитайте свого менеджера.
  6. Які документи потрібно пред’являти в страхову компанію і в які строки?
  7. Протягом якого терміну компанія приймає рішення про відшкодування збитків і покриває ваші витрати? В якому розмірі?

В ідеалі всі ці пункти повинні бути прописані в договорі про страхування. Зверніть, будь ласка, на це увагу.

2. Законодавство: знайомимося зі своїми правами

Зокрема читаємо Закон України “Про страхування”. Звертаємо увагу на статтю 20, яка визначає обов’язки страхової компанії.

Закон України “Про страхування”

Відповідно до закону, страхова компанія зобов’язана:

  • ознайомити вас з умовами та правилами страхування;
  • протягом 2 робочих днів після того, як стало відомо про страховий випадок, підготувати всю необхідну документацію для відшкодування збитку;
  • провести виплати в терміни, передбачені договором.

3. Виплата страховки: ваші дії

Щойно страховий випадок стався, зробіть наступне:

  • узгодьте зі страховою компанією свої подальші кроки щодо взаємодії з медичною установою;
  • зберіть всі чеки, рецепти, знімки, виписки та інші документи, пов’язані з конкретним випадком;
  • надайте ці документи в страхову компанію, при необхідності напишіть заяву про відшкодування збитку.

Здається, все логічно і просто. Але, навіть якщо ви все зробили правильно, існує певно можливість того, що виплату ви не отримаєте. Оскільки беруть вони гроші ваші, а платять вже своїми. Якщо страхова починає упиратися, ось що потрібно зробити.

4. Детальна інструкція, щодо випадків коли страхова компанія не виплатила вам відшкодування

Крок 1. Підготуйте претензію і відправте в страхову компанію листом з повідомленням. У тексті претензії необхідно послатися на статтю 4 ЦПК України, згідно з якою ви маєте повне право звернутися до суду для захисту своїх інтересів.

Претензію відправляйте тільки (!) листом з повідомленням
Ст. 4 ЦПК України

Слід також зазначити, що в разі судового розгляду сума невиплаченого відшкодування зросте з урахуванням пені, інфляції, а також судових витрат та інших збитків.

Отримана претензія має бути розцінена страховою компанією як останнє попередження перед зверненням до суду. Тому вкажіть чіткі терміни для здійснення виплат.

Крок 2. Подготуйте позов до суду і всі необхідні документи. Якщо на вашу претензію страхова компанія не відреагувала, то необхідно почати підготовку до суду.

Для того, щоб оцінити свої реальні шанси і перевірити всю документацію, її відповідність усім правовим нормам, необхідно заручитися підтримкою грамотного юриста.

Крок 3. Подавайте в суд. Для цього необхідно написати позовну заяву, сплатити судовий збір та підготувати повний пакет документів. При подачі документів до суду до заяви необхідно додати копії всіх чеків, рахунків, договору про страхування, відправленої претензії і інших документів, які стосуються цієї справи.

Крок 4. Чекайте рішення суду. Якщо рішення вас не задовольнить, то треба поцікавитись у свого адвоката щодо можливості подачі апеляції.

В ідеалі послуги страхування повинні полегшити життя людини і вирішувати певний ряд проблем. В реальності ж процес відшкодування збитку і отримання грошей від страхової часто стає справжнім випробуванням для нервової системи.

Тому, якщо ви заплатили гроші за медичну страховку, то забезпечте собі також впевненість в сумлінності страхової компанії. Якщо ж зіткнулися з найменшої проблемою в відшкодуванні збитку по страховці, то не втрачайте час і звертайтеся до адвоката.

Корисна інформація

Булінг

Булінг

Юридичні права дитини, які вона повинна вивчити напам’ять

Є питання?

Напишіть, що трапилося. Ми відповімо на пошту або передзвонимо